НТЦ програма

Примарната улога на програмата НТЦ е да користи нови откритија во областа на невронауката во училниците и во секојдневниот живот. Програмата за учење НТЦ е составена од различни активности и игри за деца, кои се засноваат на знаење за развојот и работата на мозокот и кои, како што покажуваат многу студии, позитивно влијаат на развојот на мозокот во периодот кога тој е најважно, во периодот на најинтензивен раст и развој, од раѓање до приближно десет години. Играта како внатрешна мотивација на детето е клучен фактор во програмата НТЦ.

Програмата НТЦ се спроведува веќе деветта година во неколку европски земји, а започна да се шири и надвор од границите на Европа. Програмата НТЦ се спроведува во 17 европски земји, а е акредитирана од Министерството за образование во 7 земји (Србија, Словенија, Хрватска, Чешка, Црна Гора, Македонија и Босна и Херцеговина). Во други земји се спроведува во соработка со образовните институции (Италија, Грција, Шведска, Исланд, Унгарија, Романија, Бугарија, Швајцарија, Словачка и Полска).

Програмата НТЦ се карактеризира со три фази на имплементација. Интегрален дел од првата фаза се активностите за поддршка на развојот кои вклучуваат сложени моторни активности вклучувајќи фини моторни вештини, динамично сместување на очите, ротација, рамнотежа и движење. Втората фаза од програмата НТЦ се карактеризира со мисловни класификации, мисловни серии и асоцијации, додека третата фаза претставува работа на развој на дивергентно и конвергентно размислување, како и функционално знаење. Сите три фази од програмата НТЦ се спроведуваат преку игра, што како суштинска потреба на детето е клучен фактор во спроведувањето на програмата НТЦ. Овие три фази го обединуваат сензорно-моторниот и когнитивниот развој на детето.

Фаза I - Развој на мозокот

Внатре во мозокот се одвива битка за доминација помеѓу невроните, се создаваат нови врски помеѓу активните неврони и нови командни патеки. Се поттикнува развојот на важни центри во мозокот, се формира цела мрежа на нови патишта. Неактивни неврони и патишта се губат. Во оваа стимулација на невроните е одговорот на прашањето дали детето ќе го достигне својот биолошки потенцијал или не. Мора да ја најдеме интеракцијата на градинка, училиште, учење низ игра, учење со користење на нови технологии, но и нешто што родителите целосно го забораваат – едноставни детски игри, кои беа вообичаени до пред 10-20 години: трчање, скокање, прескокнување, лазење, качување. … Тоа е многу важно бидејќи основна карактеристика на човекот е исправеното одење. Сите делови на мозокот се подредени, поврзани и работат синхронизирано. Ако детето поминува многу време во лежечка или седечка положба, тоа помалку стимулира одредени региони на церебралниот кортекс. На овој начин се создаваат услови за подоцнежна појава на одредени когнитивни испади.

Фаза II – Развој на способности за учење


Репродуктивното учење е сè поголем проблем за децата, бидејќи количината на податоци што се учат се зголемува, а овој начин на учење е најниско ниво на учење. Ваквиот начин на учење бара детето да ја чита лекцијата неколку пати, да ја повторува неколку дена, а резултатот е што заборава најмногу од она што го „научило“, а се случува да не може да го поврзе наученото. Овој начин на работа е и заморен, бидејќи се случува ученикот да чита лекција или да чита, а во еден момент да не знае ни што прочитал, па мора да се врати назад. Или ученикот треба да одговара за добро научена лекција и се случува кога ќе му се постави прашање да каже дека знае, но не може да се сети, па дури и да каже на која страница е текстот, во кој параграф… но за жал никаде нема текст. Во програмата NTC учите низа техники, како да го научите материјалот на поинаков, поинтересен начин кој повеќе личи на игра. Мора да им помогнеме на децата да го разберат училиштето како форма на забава, бидејќи учењето е игра.

Фаза III – Развој на функционално знаење

Од десетте најбарани занимања денес, дури шест не постоеле пред осум години, што значи дека ги подготвуваме децата за занимања кои сè уште не постојат. Очигледно, целта на образованието мора да биде развивање на функционално знаење и способност за поврзување. Овој дел од програмата NTC ја развива способноста за размислување и воспоставување врски преку решавање (конвергентно размислување) и составување (дивергентно размислување) збунувачки приказни и прашања.

Scroll to Top