Работилници

НТЦ работилници во Скопје

Најважен период за развој на мозокот и когнитивните способности е до дванаесеттата година, а особено во првите неколку години од животот. Тоа покажува колку е голема улогата и одговорноста на родителите за детето да го достигне својот потенцијал. Најскапоцениот период е времето пред поаѓање на училиште, бидејќи тогаш развојот на мозокот е најинтензивен. На важноста на овој период укажуваат и многу истражувања во кои јасно е посочено дека времето и трудот што го вложуваме во образованието на детето на рана возраст има далеку поголемо влијание отколку кога тоа го правиме во подоцнежен период.

Работилниците за НТЦ за деца се дизајнирани од авторите на програмата „НТЦ систем за учење“. Автор е д-р Ранко Рајовиќ, долгогодишен член на Светскиот комитет за надарени деца Менса. Коавтор на програмата е Урош Петровиќ, писател и автор на 12 книги од областа на литературата за деца и млади. Работилниците ги спроведуваат овластени предавачи (наставници, едукатори, стручни асистенти).

Работилниците се одржуваат еднаш неделно во текот на учебната година, 32 работилници се одржуваат во текот на годината со паузи за време на празниците. Работилниците траат 60 минути за мини 3, мини 4 и белата група и 90 минути за другите групи, еднаш неделно.

Цели на работилниците

  • подигање на нивото на интелектуалните способности
  • поттикнување на длабоко внимание и концентрација
  • развивање на координација на движењата и моторни вештини
  • развивање брзина на набљудување и размислување
  • обука за поврзување информации и расудување (функционално знаење)
  • стекнување самодоверба и независност
  • поттикнување на комуникација и креативност
  • зајакнување на соработката и тимскиот дух

Возрасти

Во работата со деца до седум години, акцентот е ставен на првите две фази од програмата, односно на Стимулација на развојот на нервните врски и патишта и Стимулација на развојот на мисловните процеси. Затоа, учесниците на групата Мини 3 ќе имаат можност да вежбаат:

  • координација на движење
  • фини моторни вештини
  • координација рака-око
  • рефлекс
  • слушање внимание
  • прецизност на движењето
  • меморија
  •  графомоторни способности

Преку игра и тимска работа децата ќе се запознаат со симболи, традиционална музика и карактеристики на различни земји, основни просторни односи, големи/мали односи, однос помеѓу делови и целини, делови од телото, растителен и животински свет, класификации на вкусови, својства на вода… Споменатите концепти децата ќе ги усвојат со примена на основни NTC техники со постојано поттикнување за поврзување на усвоените информации преку процеси на ментални класификации, серии и асоцијации, со цел развивање на нивното функционално размислување.

Во работата со деца до седум години, акцентот е ставен на првите две фази од програмата, односно на Стимулација на развојот на нервните врски и патишта и Стимулација на развојот на мисловните процеси. Затоа, учесниците на групата Мини 4 ќе имаат можност да вежбаат:

  • координација на движење
  • фини и груби моторни вештини
  • координација рака-око
  • рефлекс
  • слушање внимание
  • прецизност на движењето
  • меморија
  • графомоторни способности

Преку игра и тимска работа, децата ќе го научат концептот број и нумеричка низа, ќе научат за концептот на множество и основни геометриски форми, ќе учествуваат во говорни вежби, ќе ги мерат димензиите на разни предмети, ќе дознаат што се слогови и како се анализираат и синтетизираат зборовите. Дополнително, децата ќе се запознаат со симболи, традиционална музика и карактеристики на различни земји, основни просторни односи, големи/мали односи, однос помеѓу делови и целини, делови од телото, флора и фауна, класификации на вкусови, својства на водата … Децата ќе ги стекнат овие поими со примена на основни NTC техники со постојано поттикнување за поврзување на усвоените информации преку процесите на ментални класификации, серии и асоцијации, со цел развивање на нивното функционално размислување.

Во работата со деца до седум години, акцентот е ставен на првите две фази од програмата, односно на Стимулација на развојот на нервните врски и патишта и Стимулација на развојот на мисловните процеси. Затоа, учесниците на Белата група ќе имаат можност да вежбаат:

  • координација на движење
  • фини моторни вештини
  • координација рака-око
  • рефлекс
  • внимателно слушање
  • прецизност на движењето
  • меморија 
  • графомоторни способности

Преку игра и тимска работа, децата ќе ги запознаат најпознатите светски бајки, светската мапа, државите, нивните симболи, традиционалната музика и знаменитостите; преку активностите на работилницата ќе учествуваат во говорни вежби, ќе забележуваат сличности и разлики помеѓу цртежите, ќе гледаат просторни односи меѓу предметите, ќе препознаваат и именуваат геометриски форми, ќе решаваат прашања преку претпоставки, обиди и грешки и ќе ја развиваат својата креативност со смислување нелогични приказни и создавање сликовно-асоцијативни прикази. Покрај тие две, учесниците на работилницата ќе имаат можност да се запознаат и со преостанатите основни NTC техники, како што се NTC прашалници, скриени зборови во реченицата, паралелни асоцијации, кои ќе ги поттикнат да вршат мисловни процеси на класификации, серии и асоцијации и на тој начин го развиваат нивното функционално размислување.

Во работата со деца до седум години, акцентот е ставен на првите две фази од програмата, односно на Стимулација на развојот на нервните врски и патишта и Стимулација на развојот на мисловните процеси. Затоа, учесниците на Жолтата група ќе имаат можност да вежбаат:

  • координација на движење
  • фини моторни вештини
  • координација рака-око
  • рефлекс
  • внимателно слушање
  • прецизност на движењето
  • меморија
  • графомоторни способности

Преку игра и тимска работа, децата ќе запознаат поговорки и изреки, бајки за светот, светската мапа, државите, нивните симболи, престолнините, традиционалната музика, музичките инструменти и карактеристиките на тие земји; ќе научат повеќе за Сончевиот систем и планетите што го сочинуваат, градовите на нивната татковина, значењето на сообраќајните знаци, познатите пронаоѓачи и нивните пронајдоци, карактеристиките на годишните времиња, познатите композитори и нивните најпознати композиции, институциите кои се застапени во градовите и професиите со кои се занимаваат луѓето. Децата ќе го запознаат сето горенаведено преку примена на НТЦ техники, случајно и ненаметливо, а усвоените информации потоа ќе бидат искористени за поттикнување и развивање на функционалното размислување кај децата преку низа прашања, математички и логички задачи и активности.

Во работата со деца постари од седум години, акцентот е ставен на третата фаза од програмата, односно на Стимулација на развојот на функционалното размислување. Затоа, при работа со учесниците на Црвената група на работилниците ќе се практикува следново:

  • нелогични приказни
  • сликовно-асоцијативни прикази
  • криење зборови во реченица
  • NTC сонди
  • NTC кодови
  • NTC загатки
  • паралелни асоцијации,
  • мисловни класификации и серии
  • конвергентно и дивергентно размислување
  • поврзување и заклучување

Преку игра и тимска работа, децата ќе ги запознаат земјите во светот, нивните знамиња, симболи, гласови, букви и принципот на зборообразување, митолошки суштества, материјали и различни форми. Тие ќе научат повеќе за односот помеѓу множеството и елементите на множеството, просторната ориентација, односите помеѓу броевите (поголеми/помали, парни/непарни, претходник/следбеник), како да пишуваат разгледници, како изгледа синџирот на исхрана, што постојат временски детерминанти и уште многу од тоа. Покрај учењето многу нови и интересни работи, децата ќе бидат охрабрени да применуваат NTC техники и самостојно да создаваат свои примери со цел да можат да ги применуваат истите техники секој ден, кога учат за училиште. Покрај сето горенаведено, секоја работилница ќе вклучува и сегмент од NTC fastbrain игри, односно игри со движење, преку кои размислувањето ќе се поврзе со движењето, и сегмент од социјалните игри NTC, кои се дизајнирани да помогнат во интелектуалниот развој на децата.

Во работата со деца постари од седум години, акцентот е ставен на третата фаза од програмата, односно на Стимулација на развојот на функционалното размислување. Затоа, при работа со учесниците на Црвената група на работилниците ќе се практикува следново:

  • нелогични приказни
  • сликовно-асоцијативни прикази
  • криење зборови во реченица
  • NTC сонди,
  • NTC кодови,
  • NTC загатки,
  • паралелни асоцијации
  • мисловни класификации и серии
  • конвергентно и дивергентно размислување
  • поврзување и заклучување

Преку игра и тимска работа, децата ќе ги запознаат земјите во светот, нивните знамиња, симболи, валути и главни градови, со гласовите и поделбата на гласовите на самогласки и согласки, природните живеалишта и жителите на тие живеалишта, со карактеристиките на селата и градовите, концептот на множества и множества на вкрстување, интерпункциски знаци, букви и принципот на зборообразување. Ќе научат повеќе за небесните тела, за тоа како се пишуваат римските бројки и кои се основни и кои се изведени бои и како се добиваат, какви зборови постојат на мајчиниот јазик и кои зборови имаат спротивно значење, кои се годишните времиња и што е карактеристично за нив и многу повеќе. Покрај учењето многу нови и интересни работи, децата ќе бидат охрабрени да применуваат NTC техники и самостојно да создаваат свои примери со цел да можат да ги применуваат истите техники секој ден, кога учат за училиште. Покрај сето горенаведено, секоја работилница ќе вклучува и сегмент од NTC fastbrain игри, односно игри со движење, преку кои размислувањето ќе се поврзе со движењето, и сегмент од социјалните игри NTC, кои се дизајнирани да помогнат во интелектуалниот развој на деца, а еден од нив е дизајниран да ги користи нејзините деца ги учат основите на шахот.

Во работата со деца постари од седум години, акцентот е ставен на третата фаза од програмата, односно на Стимулација на развојот на функционалното размислување. Затоа, при работа со учесниците на Црвената група на работилниците ќе се практикува следново:

  • нелогични приказни
  • сликовно-асоцијативни прикази
  • криење зборови во реченица
  • NTC сонди
  • NTC кодови
  • NTC загатки
  • паралелни асоцијации
  • мисловни класификации и серии
  • конвергентно и дивергентно размислување
  • поврзување и заклучување

Преку игра и тимска работа, децата ќе ги запознаат земјите во светот, нивните знамиња, симболи, музичка нотација, синџирот на времето и односот помеѓу минатото, сегашноста и иднината. Тие ќе научат повеќе за аглите и какви видови агли постојат; за геометриските форми и како се одредува нивниот волумен; за производни и непроизводствени дејности; за видовите линии и односите меѓу нив; за суперлативи и деминутиви; за процесот на циркулација на водата во природата; за материјалите и производите што се создаваат од нив; за тоа како да читаат и пишуваат римски бројки; за видовите зборови во нашиот јазик и за многу други интересни и корисни работи. Покрај учењето многу нови информации, децата ќе бидат охрабрени да применуваат NTC техники и самостојно да создаваат свои примери со цел да можат да ги применуваат истите техники секој ден, кога учат за училиште. Во текот на работилниците децата ќе работат на одредени дефиниции или делови од часовите со помош на предавачот. Покрај сето горенаведено, секоја работилница ќе вклучува и сегмент од NTC fastbrain игри, односно игри со движење, преку кои размислувањето ќе се поврзе со движењето, и сегмент од социјалните игри NTC, кои се дизајнирани да помогнат во интелектуалниот развој на деца, а еден од нив е дизајниран да со него, децата ја учат табелата за множење, а другите ги учат основите на шахот.

Во работата со деца постари од седум години, акцентот е ставен на третата фаза од програмата, односно на Стимулација на развојот на функционалното размислување. Затоа, при работа со учесниците на Црвената група на работилниците ќе се практикува следново:

  • нелогични приказни
  • сликовно-асоцијативни прикази
  • криење зборови во реченица
  • NTC сонди
  • NTC кодови
  • NTC загатки
  • паралелни асоцијации
  • мисловни класификации и серии
  • конвергентно и дивергентно размислување
  • поврзување и заклучување
    Преку игра и тимска работа децата ќе ги запознаат земјите во светот, нивните знамиња, симболи, видови зборови и нивната функција, односно нивната функција во реченица. Ќе научат повеќе за градовите, водите и историјата на нивната земја, за познатите уметнички дела и нивните творци, за основните географски концепти, за деливоста на броевите, за материјалите и производите што се создаваат од нив и за многу други интересни и корисни работи. Покрај учењето многу нови информации, децата ќе бидат охрабрени да применуваат NTC техники и самостојно да создаваат свои примери со цел да можат да ги применуваат истите техники секој ден, кога учат за училиште. Во текот на работилниците децата ќе работат на одредени дефиниции или делови од часовите со помош на предавачот. Покрај сето горенаведено, секоја работилница ќе вклучува и сегмент од NTC fastbrain игри, односно игри со движење, преку кои размислувањето ќе се поврзе со движењето. Дополнително, на секоја работилница децата ќе играат NTC игри на табла, кои се дизајнирани да помогнат во интелектуалниот развој на децата, а едната од игрите е наменета да ги научи децата на табелата за множење, другата да ги научи на основите на шахот, а третата да го користи за учење на основни хемиски елементи и соединенија.

Во работата со деца постари од седум години, акцентот е ставен на третата фаза од програмата, односно на Стимулација на развојот на функционалното размислување. Затоа, во работата со студентите на групата Наука, на работилниците ќе се практикува следново:

  • нелогични приказни
  • сликовно-асоцијативни прикази
  • криење зборови во реченица
  • NTC сонди
  • NTC кодови
  • NTC загатки
  • паралелни асоцијации
  • мисловни класификации и серии
  • конвергентно и дивергентно размислување
  • поврзување и заклучување

Преку игра и тимска работа децата ќе се запознаат со основните концепти на хемијата, физиката и биологијата, а со тоа ќе учат за атомите и молекулите, хемиските елементи и соединенија, основните физички количества, систематизацијата на живите суштества. Ќе дознаат што се јаглеводороди и како се именувани, каков е процесот на нуклеарна фузија и каков е процесот на нуклеарна фисија, ќе научат за уреди кои мерат различни физички величини и ќе слушнат многу повеќе за многу интересни и корисни работи од светот на науката. Покрај учењето многу нови информации, децата ќе бидат охрабрени да применуваат NTC техники и самостојно да создаваат свои примери со цел да можат да ги применуваат истите техники секој ден, кога учат за училиште. Во текот на работилниците децата ќе работат на одредени дефиниции или делови од часовите со помош на предавачот. Покрај сето горенаведено, секоја работилница ќе вклучува и сегмент од експериментот NTC. Експериментите ќе ги изведуваат децата, со помош на предавачот, а секој експеримент ќе биде проследен со прашања чија цел ќе биде да ги поттикне децата да размислуваат за природните појави и да донесуваат заклучоци преку поврзување на знаењата од природните науки. Дополнително, на секоја работилница децата ќе играат NTC друштвени игри, кои се дизајнирани да помогнат во интелектуалниот развој на децата, а една од игрите е дизајнирана да ги научи основните хемиски елементи и принципите на нивното поврзување и создавање на различни соединенија.

Фази на НТЦ програмата

1. Стимулација на развојот на нервните врски и патишта
Оваа фаза ја нагласува важноста од развивање моторни и графомоторни вештини кои го помагаат физичкиот и интелектуалниот развој на децата. Преку низа активности, децата ги наоѓаат најдобрите решенија за надминување на пречките и ја развиваат својата координација, како и чувството за простор. Во нашиот училишен систем, игрите како ротација, скокање и графомоторика се неправедно запоставени на штета на децата и нивниот севкупен развој. Преку системот NTC, д-р Рајовиќ овозможува едноставни, ефективни и пред се корисни графомоторни вежби кои имаат стимулирачки ефект врз физичкиот, а според најновите истражувања и менталниот развој на детето.

2. Стимулација на развојот на мисловните процеси
Во втората фаза се претставени повеќе нивоа, од препознавање на апстрактни концепти до нивно поврзување и вешто ракување преку апстрактна класификација, серијализација и асоцијација. Повеќето деца спонтано препознаваат апстрактни симболи, но со текот на времето губат интерес бидејќи родителите не знаат како да ги однесат на повисоко ниво кое е исклучително стимулативно за развој на мисловните процеси. Токму NTC наоѓа премини кон посложени форми на апстрактни класификации и серии, што е основа на развојот на математичката/логичката интелигенција.

3. Стимулација на развој на функционално размислување
Развојот на функционалното размислување е императив за да се стигне до образовниот систем на поразвиените земји. NTC го поттикнува развојот на функционалното размислување со помош на збунувачки прашања и приказни кои децата со задоволство ги решаваат.

За повеќе информации и пријавување

(function($) { $(document).ready(function() { // Find the accordion element on the page. You might need to adjust the selector. var $accordion = $(".elementor-tab-title"); // Prevent the first item from being open by default. $accordion.find(".elementor-tab-title:first").removeClass("elementor-active"); // Toggle accordion items on icon click. $accordion.on("click", ".your-accordion-icon-selector", function() { var $accordionItem = $(this).closest(".elementor-tab-title"); $accordionItem.toggleClass("elementor-active"); console.log('tuka'); }); }); })(jQuery);
Scroll to Top